Nowe Robimy Social Media

December 10, 2025
Paweł Wach
Paweł Wach

Co z tego, że zrobimy świetny content, jeśli nie przemyślimy mechaniki całego lejka?

Przez 5 lat zrozumieliśmy jedną rzecz. Nasi klienci to firmy, dla których social media są głównym kanałem sprzedażowym. Robiąc dla nich sociale, odpowiadamy za wyniki całego biznesu - nie tylko za ładne posty.

Żeby to dowieźć, nie wystarczy wiedzieć jak coś pokazać. Trzeba rozumieć strategię, taktyki reklamowe, miejsce sociali w całym lejku. Dopiero wtedy można wpływać na realny wynik.

Tę drogę przeszliśmy.

Rośliśmy nie tylko w obserwacjach. Zwiększaliśmy kompetencje, budowaliśmy procesy, automatyzowaliśmy je żeby być szybsi i wygodniejsi we współpracy dla klientów. Nauczyliśmy się najpierw pytać DLACZEGO i CO, a dopiero potem JAK pokazać to w socialach.

Rozumiejąc to jak się zmieniamy, bardzo chciałem zaprojektować markę, która będzie odpowiadała naszemu DNA, które naturalnie wyszło na “powiechrznie”. Która je pokaże, wzmocni i pozwoli nam przebić się w gąszczu agencji mówiących podobnym językiem.

Dotychczasowy branding na to nie pozwalał. Patrzyłem na naszą stronę i widziałem firmę, która nie oddaje tego, kim jesteśmy. Tone of voice? Nijaki. Wyróżnik wizualny? Brak. Jedyne co grało od początku to nazwa. Reszta wymagała resetu

Najpierw słuchanie

Nie zacząłem od agencji brandingowej. Zacząłem od słuchania.

Przeprowadziłem wywiady z klientami. Nie chciałem wiedzieć, co my mówimy, że robimy dobrze. Chciałem wiedzieć, co oni uważają, że robimy dobrze.

I cały czas chodziła mi po głowie rada Daniela Kotlińskiego: dobrą strategię da się opisać jednym słowem. Więc słuchałem i szukałem.

Jedna z klientek powiedziała: "Byłam przyzwyczajona, że z agencjami początki są ekscytujące, a potem brakuje inwencji. Z Wami jest inaczej - cały czas przychodzicie z czymś nowym."

Inna dodała trzy słowa: "Proaktywność. Świeżość. Energia." Świeżość. To było to.

Połączyłem to z feedbackami zbieranymi od lat. Z obserwacjami rynku. Z analizą agencji, które podziwiam. Testowałem to słowo. Odrzucałem. Wracałem. Znowu odrzucałem.

Ale ono cały czas wygrywało. Świeżość. Nie slogan. Filtr do każdej decyzji.

Skarpetki

Z zamysłem na markę poszedłem do Brand Garden - naszych partnerów, z którymi współpracujemy od samego początku. Wrócili z kilkunastoma koncepcjami wizualnymi. Kiedy zobaczyłem skarpetki - wiedziałem. Nieoczywiste. Pojemne kreatywnie. Fizyczny przedmiot do wykorzystania na sto sposobów.

I natychmiast było jasne: skarpetki są fajne tylko wtedy, gdy są świeże. Nikt nie chce zakładać wczorajszych. I nikt nie chce agencji, która zatrzymała się w rozwoju.

Czy mieliśmy obawy? "To może odstraszyć managerów. Za odważne." Słyszałem to wielokrotnie. I przez chwilę się wahałem. Ale ile razy powtarzałem klientom, że w marketingu potrzebna jest odwaga? Że bezpieczne wybory dają mierne wyniki?

I co - sam miałem się teraz przestraszyć? Nie.

Ten branding trafi do managerów, którzy myślą o socialach jak my - jako o poważnym kanale, który wymaga strategii i odwagi. A odrzuci tych, którzy szukają kogoś do "ogarniania postów". I dobrze.

Test w realu

Zanim odpaliliśmy stronę, testowałem nową komunikację w materiałach ofertowych. Propozycję wartości. Sposób opowiadania o usługach. Widziałem, jak to wchodzi. Jak klienci inaczej reagują. Jak rozmowy idą w innym kierunku. Wiedziałem, że jesteśmy na dobrej drodze.

Jeden cel

Rozwijamy się pod potrzeby marek, które stawiają na sociale jako główny kanał sprzedaży lub kanał wspierający sprzedaż. Stajemy się dla nich partnerami współodpowiedzialnymi za wynik całego marketingu.

Świadomie nie buduję agencji 360. Social media stale się zmieniają, uwaga odbiorców jest coraz krótsza- potrzebny jest focus i szybka reakcja. Nie da się tego robić po łebkach, jako jednej z dziesiątek usług. RSM robi jedno. I robi to na maksa.

Tworzymy też landingi, analitykę, copywriting, pomagamy w strategii - ale tylko dlatego, że robimy wszystko co niezbędne, żeby dowieźć wynik w social media. Tylko tyle i aż tyle.

Co to oznacza dla Ciebie?

O focusie i partnerstwie już wiesz. Ale jest coś jeszcze.

Gwarancja świeżości - co miesiąc dostajesz nowe pomysły na posty. Jeśli nie dostarczymy - nie płacisz. Zbudowaliśmy procesy gwarantujące świeżość - indywidualne plany rozwojowe specjalistów oraz miesięczne audyty kreatywne Twojego projektu. Twój projekt nigdy się nie zmechaci.

KPI biznesowe, nie lajki - od początku współpracy ustalamy mierzalny rezultat biznesowy. Masz twarde dane, które możesz pokazać zarządowi. Koniec z tłumaczeniem się z lajków - mówisz językiem wyników.

Koniec z chaosem - masz dedykowany zespół, który jednocześnie zarządza projektem w ustalonym rytmie i wypracowanym procesie.

Wsparcie kreatywne - przygotowujemy zamysł kreatywny do kampanii i tworzymy komunikację, która jest skuteczna także w innych kanałach. Jeden briefing - materiały na stronę, do mailingu, do reklam, do printów. Oszczędzasz czas i budżet.

Albo zadziała, albo kończę z marketingiem

Kiedy prezentowałem zespołowi zamysł na redesign, na końcu dodałem:

"Jeśli to nie przełoży się na nasz szybszy wzrost - kończę z marketingiem."

Tak mocno w to wierzę. Przekonamy się za 6 miesięcy. Najwyżej zajmę się tylko zarządzaniem.

Strona to pierwszy krok. Zaraz kolejne - żeby świeżość wyciekała z każdego punktu styku z nami.

Jeśli dotarłeś/aś do tego miejsca, to pewnie interesować Cię będą newsy i wiedza ze świata Social Mediów, którą dzielimy się w naszym newsletterze - zapis do niego znajdziesz pod wpisem! Niebawem nowe formaty.

Podziękowania

Ten półtoraroczny projekt nie powiódłby się bez wspaniałego zespołu.

To ja piszę ten wpis. To ja stoję na czele. Ale sam? Maksymalnie mógłbym chodzić po mieście i opowiadać o tym, jakiego to nie mam pomysłu, który zawojuje internety.

To Wy nadaliście tej idei wygląd i charakter. Przełożyliście ją na obrazek, tekst, wideo. Swoją pracą i zdolnościami ją urzeczywistniliście. Bardzo Wam dziękuję.

Branding: Brand Garden - Monika Głowacka, Aleksandra Połubińska, Jakub Krawczyk.
(Ola - Ty wiesz. U Rock!)

Projekt UX/UI: Angelika Wach - Taaaak, mam taką zdolną żonę ;) Będę tęsknił za tymi wspólnymi wieczorami przed Figmą.

Wdrożenie: Zu Agency - Sergiusz Różycki, Igor Subocz (Sergiusz - dziękuję za cierpliwość do naszych uwag)

Wszystko niezbędne: Zespół RSM - Dominik Surowiec, Kuba Szymczyk, Paweł Kosiński, Agnieszka Czepiel, Alicja Błędowska, Marlena Czarnecka, Zuza Dobras, Joanna Greiss-Kuszyńska - Wielkie dzięki za każdą cegiełkę i walkę do ostatniej chwili, żeby wszystko wyszło!

Półtora roku. Momenty zwątpienia. Na koniec - euforia. Bardzo Wam dziękuję!

Paweł Wach,
CEO Robimy Social Media
#
Robimy Świeżo! 🧦

Udostępnij

Zapisz się do newslettera i otrzymaj więcej

Zapisując się do newslettera, otrzymujesz informacje o nowych odcinkach, transkrypcje, dodatkowe materiały.

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Na mailu znajdziesz od nas wiadomość z krótkim briefem, którego wypełnienie pozwoli nam lepiej poznać Twój biznes i przygotować się merytorycznie do naszego spotkania!
Ups! Wystąpił błąd podczas przesyłania formularza.

Przeczytaj więcej na ten temat